Šta je loše kod letnjih pneumatika tokom zime?
Letnji pneumatici imaju manje prirodne gume u smesi nego zimski pneumatici – pa oni nisu mekani. Njihova tvrdoća pomaže da pneumatik prijanja na mokre i suve puteve u umerenim temperaturama.
Međutim, kada temperatura padne ispod +7 stepeni C, ova ekstra tvrdoća može da izazove problem. Što je niža temperatura letnji penumatik postaje krući. A to može da dovede do pucanja.
Letnji pneumatici imaju i različitu šaru gazećeg sloja, koja je uža nego kod zimskih pneumatika. To im pruža da odlično odbacuju kišu, ali manje sposobnim da se nose sa snegom. Dok zimski pneumatici čuvaju sneg i bljuzgavicu u svojim blokovima gazećeg sloja - praveći dopunsku trakciju na mokrom u zimskim uslovima – letnji pneumatici udarcem utabavaju sneg, praveći kontaktnu površinu još klizavijom.
Prava korist od letnjih pneumatika je evidentna kada temperatura poraste iznad +7 stepeni C. Od tog trenutka, zimski pneumatici postaju manje efikasni.
U umerenim klimama, letnji pneumatici pružaju najbolje moguće zaustavno rastojanje. Njihove šare gazećeg sloja pružaju bolji kontakt sa površinom puta što poboljšava upravljanje i daje bolju stabilnost pri skretanju.
Dok su zimski pneumatici projektovani da obezbede trenje pneumatika sa površinom puta pod snegom, to može da utiče na efikasnost potrošnje goriva. Letnji pneumatici, sa druge strane, prave manje trenje pa je ubrzanje bolje i veća je efikasnost potrošnje goriva.