Samodržeći Runflat (SSR)

Run-flat gume – gume koje prelaze dodatnu udaljenost

Srećom, bušenje guma događa se prilično rijetko. Pa ipak, ako vas guma iznevjeri, kretanje vašeg vozila biće prilično ograničeno, a siguran nastavak putovanja ne može biti zagarantovan. Ova pojava nastaje kada postoji opasnost da je bočni zid uklješten između kolovoza i felge čim konvencionalna guma počne da ispušta vazduh. U najgorem slučaju, guma tada može da se probuši. Međutim, minimalna intervencija podrazumijeva postavljanje rezervnog točka, zbog čega ne možete nastaviti vožnju. Sa druge strane, run-flat gume – poznate i pod nazivom "run-on-flat" ili samodržeće gume – omogućavaju vozačima da se izbore sa bušenjem guma na bezbjedniji način bez stresa.

Zašto treba da se opredijelim za run-flat gume? Prednosti run-flat guma

Run-flat gume omogućavaju vam da nastavite vožnju uprkos bušenju gume i da zadržite kontrolu nad vozilom. Nakon bušenja, bićete u mogućnosti da pređete i do 80 kilometara pri smanjenoj brzini do 80 km/h. To znači da ćete uspjeti da stignete do najbližeg servisa nakon bušenja. Nema potrebe za neželjenim zaustavljanjem pokraj prometnog kolovoza ili nošenjem teške opreme za zamjenu guma. Po tom principu, više nema potrebe za zamornim mijenjanjem guma na putu, naročito po kiši ili snijegu. Osim toga, vozači ne moraju da nose glomazan rezervni točak, čime oslobađaju prostor u prtljažniku i smanjuju ukupnu težinu vozila.

Konventioneller Reifen ohne Runflat
Runflat Reifen bei Reifenpanne

Zašto treba da se opredijelim za run-flat gume? Prednosti run-flat guma

Run-flat gume omogućavaju vam da nastavite vožnju uprkos bušenju gume i da zadržite kontrolu nad vozilom. Nakon bušenja, bićete u mogućnosti da pređete i do 80 kilometara pri smanjenoj brzini do 80 km/h. To znači da ćete uspjeti da stignete do najbližeg servisa nakon bušenja. Nema potrebe za neželjenim zaustavljanjem pokraj prometnog kolovoza ili nošenjem teške opreme za zamjenu guma. Po tom principu, više nema potrebe za zamornim mijenjanjem guma na putu, naročito po kiši ili snijegu. Osim toga, vozači ne moraju da nose glomazan rezervni točak, čime oslobađaju prostor u prtljažniku i smanjuju ukupnu težinu vozila.

Nedostaci run-flat guma

Run-flat gume su neznatno teže od konvencionalnih guma, odnosno za oko 300 g. Slično tome, inicijalna potrošnja run-flat guma neznatno je veća nego kod konvencionalnih guma. Međutim, kupovina ovih guma naročito je korisna ako su run-flat gume standardno postavljene, kada ni rezervni točak ni komplet za popravku guma fabrički nisu uključeni u novo vozilo.

Obilležavanje run-flat guma

Run-flat gume mogu se prepoznati po slovima na bočnom zidu.
Gume koje su u uslovima testiranja pokazale da su pogodne za vožnju nakon bušenja posjeduju slovo "F" prije oznake prečnika felge, na primjer: 205/55 RF 16. Osim toga, svi proizvođači na bočni zid stavljaju simbol koji podsjeća na puža.

Simbol za run-flat gume koji koriste svi proizvođači

I još, sve vrste run-flat guma imaju specifičnu oznaku proizvođača guma ili vozila na spoljnom zidu gume. Većina proizvođača ima svoje nazive za run-flat gume, a najčešće oznake su: RFT, CSR, DSST, HRS, EMT, ROF, SST, ZP i XRP.

Run-flat gume proizvođača Uniroyal i Continental nazivaju se SSR gume. Akronim "SSR" znači "samodržeće run-flat" gume.

Ovaj sistem označavanja zasnovan je na dodatku ECE pravilnika br. 30 (ECE-R 30) koji je stupio na snagu 19. januara 2006. godine radi regulisanja obilježavanja i testiranja samodržećih pneumatika.


  • Run-flat – what does that mean?

Run-flat tyres, sometimes also known as run-on-flat or self-supporting tyres, have a reinforced sidewall. Their design makes it unnecessary to keep a spare wheel and jack in the boot in the event of a puncture.

  • How can I identify run-flat tyres? Where can this information be found?

Run-flat tyres can be identified by the letter ‘F’ on the sidewall. Tyres marked with this character have previously demonstrated under test conditions that they are suitable for road use following a puncture. The ‘F’ is included in the sidewall lettering before the rim diameter, for example: 205/55 RF 16.

  • Who can fit run-flat tyres?

Specialist dealers can fit and remove run-flat tyres. They should be trained and certified in the correct handling of run-flat tyres.

Fortunately, punctures are quite rare. However, it a tyre does let you down, your mobility is severely limited and a safe onward journey cannot be guaranteed. This is because there is a risk of the sidewall being pinched between the road and wheel rim as soon as a conventional tyre begins to lose air. In the worst case, the tyre could then burst. As a minimum intervention, however, it is necessary to fit the spare wheel. Continuing the journey is not an option. On the other hand, run-flat tyres – also known as run-on-flat or self-supporting tyres – allow drivers to deal with a puncture more safely and without any stress.

Uniroyal. Continentalov brend.*